Prince Eli - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Gertengreet - WaarBenJij.nu Prince Eli - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Gertengreet - WaarBenJij.nu

Prince Eli

Door: Gert en Greet

19 Juni 2014 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Hey iedereen,

Het begint hier stilaan te korten, nog een paar dagen en we kunnen onze flinke meid mee naar huis brengen...
De voorbije dagen stonden in het teken van adoptie.

Gisteren tweede keer goeie keer in Rock-A-bye, het opvanghuis waar Eli heeft verbleven voor hij bij ons kwam. Hij is daar als een echte prins ontvangen door Yolande, de huismoeder...er hing een welkomstbanner met 'welcome to prince Eli and family', er waren allerlei lekkernijen en hij kreeg niet 1, maar een hele zak cadeautjes. Oma Marti, die de huismoeder was toen Eli er verbleef, en eergisteren net 70 was geworden, was ook speciaal gekomen om haar 'Hlumelo' nog eens terug te zien. Eli was eerst wat verlegen, maar zo'n ontvangst deed hem duidelijk veel deugd, dit was eens voor hem en niet voor zijn zus. Er is heel wat geknuffeld, het leek wel of hij zich Marti op een of andere manier nog herinnerde, iedereen moest natuurlijk op de foto en Eli mocht zelf zijn naam schrijven op de Rock-a-bye wall of Fame, de muur waar de foto's hangen van alle babas die er zijn geweest en waarop alle kinderen die terug op bezoek komen hun naam mogen schrijven....fier dat hij was ! Op die muur hebben we natuurlijk nog een paar bekende snoetjes herkend ! En Nita, die wou niet liever dan veilig in de draagzak op de buik van mama blijven!
Om de dag voor Eli compleet te maken, hebben we in de namiddag nog een nieuwe binnenspeeltuin aangedaan...t was weer aan t regen geslagen...waar hij zich nog eens goed heeft kunnen uitleven.

Vandaag hadden we dan een ontmoeting ivm Nita's eerste levensmaanden. DIe hebben Greet en ik als heel belangrijk en waardevol ervaren, maar daar gaan we hier niet verder op ingaan. Daarna de laatste papieren getekend en de nodige documenten voor de terugreis ontvangen......ook de geapostilleerde verkorte geboorteakte, eens benieuwd of we haar daarmee kunnen inschrijven op de gemeente. Alle papieren? All, but one. Jaja, Nita's paspoort was er nog niet bij ! Maar Tilda verzekerde ons dat ze het morgen kan afhalen en we het dus op tijd zullen hebben om zondagavond via Londen onze prinses mee te brengen.

Het belooft de laatste dagen nog goed weer te worden. Tijd dus om nog eens naar het strand te gaan en Bonnie nog eens tot aan 'de kaap' te brengen.

Slaapwel
Gert

• 19 Juni 2014 - 21:32

Tante Hilde:

Waw, fantastisch
    Hopelijk komt het morgen allemaal uiteindelijk dan toch in orde

Ik wil hierbij ook Greet alvast EEN GELUKKIGE VERJAARDAG wensen
    Kan het nog mooier alles in orde op je verjaardag.Dat zullen jullie nooit vergeten.

• 20 Juni 2014 - 08:31

Annick, Nick En Eline:

Hoe tof zeg! Eli vandaag helemaal in het middelpunt van de belangstelling. Je kan zien dat hij er van heeft genoten.

Gelukkige verjaardag Greet! Wat een prachtcadeau hebben jullie gekregen... een schattige dochter, een prachtig gezinnetje!

• 20 Juni 2014 - 10:02

Ilse, Davy En Sikolele:

Hoi! Fijn dat jullie bezoekje aan Rock A Bye nu toch gelukt is. Hopelijk geraken jullie vandaag of een van de volgende dagen nog aan het strand. Geniet nog van jullie laatste dagen, want zondag is niet meer veraf!
    Groetjes van ons drie!