de 'rainstorm' overleefd - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Gertengreet - WaarBenJij.nu de 'rainstorm' overleefd - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Gertengreet - WaarBenJij.nu

de 'rainstorm' overleefd

Door: Gert en Greet

16 Juni 2014 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Hi folks!

Hier zijn we nog eens. Zoals de titel al doet vermoeden hebben we de voorbije dagen weer flink wat regen te slikken gekregen. Ook heeft het flink gewaaid, Eli en Nita waren daardoor ook extra vroeg wakker helaas. Maar niet getreurd, hier in Kaapstad is er vanalles te beleven, ook als je moet binnenblijven. Zaterdag was het om te beginnen hoogdag voor de vrouwen! Shoppen!!!! Nita werd in de draagzak en buggy overal mee naartoe getroond door mama en Bonny en nog eens in 't nieuw gezet. Ook voor broer Eli kon er wat af. De mannen begaven zich 'veilig' naar een binnenspeeltuin in de buurt, waar Eli wat moeilijk in zijn spel geraakte. Hij mist zijn vriendjes en niet alle kinderen hebben zijn zelfde 'speelstijl'. Zijnde voor iemand gaan staan en dan draak/monster spelen. Sommige kinderen gaan daar helaas hard van lopen…maargoed, hij heeft dan toch nog maar eens frietjes en andere ongezonde boecht gescoord.

Zaterdag op zondagnacht heeft het dan zwaar geregend en gewaaid, dus 's morgens maar weer een binnenactiviteit gezocht. De keuze viel op het Kaapse museum voor technologie…alsjeblieft. We waren zeer benieuwd of dit ook in de smaak ging vallen van de kinderen, en dat was zeker het geval. Het bleek eigenlijk een soort 'binnenspeeltuin' te zijn met allerlei experimentjes die je kon uitvoeren en speeltuigen daartussen. Eli kon met mouche blokken meebouwen aan een groot huis, in een echte bmw zitten (mét leren bekleding) en een heuse 'science show' volgen waarin allerlei stoffen van kleur veranderden en er 'rook gemaakt werd'. Nita wilde vooral rondgedragen worden en fruitpap eten.

Maandag was het dan ineens stralend weer, wel fris, maar stralend. Een ideale dag om op Safari te gaan. Niet dat we dat van plan waren, maar onze gastvrouw had dit even voor ons geregeld. En dankbaar dat we haar zijn na een goedgevulde maar prachtige dag. Vanmorgen om 7 uur zaten we allemaal in de auto op weg naar een privé-safariparkje om ongeveer 2u rijden van hier. Eerst een prachtige rit door de bergen, met een prachtige zonsopgang, genieten. Toen we aankwamen wel even schrikken, de thermometer gaf maar 4 graden aan. Gelukkig mochten we eerst uitgebreid ontbijten in een goed verwarmd restaurant voor we de (open) safarijeep op moesten. We kochten nog snel een muts voor nita en besloten haar fleece slaapzak onderweg aan te laten. Eli gaf zijn ogen de kost en zag echte nijlpaarden, olifanten, giraffen, springbokken, struisvogels en last but not least enkele neushoorns en….tatatataaa: leeuwen! Eli wist ons te vertellen dat als de leeuwen hem gingen opeten, dit toch echt wel pijn ging doen aan zijn oren en zijn -beep- ja, hoe komt hij er toch bij. Hij was toch wel heel erg onder de indruk van de leeuwen, want hij bleef maar vragen of leeuwen kindjes lusten…
's Middags mochten we dan terug naar het restaurant voor een lekker buffet en in de namiddag speelde Eli nog wat leeuwtje met een jongetje dat blijkbaar niet bang was voor zijn draak/monsterstijl. Het kind kon er ook wat van…

Thuisgekomen hebben Eli, Nita en papa nog leuk gevoetbald in de tuin van ons huisje. Nita was vandaag na de middag heel uitgelaten, en ontpopt zich als een pittige wat luidruchtige dame. Ze past duidelijk in ons gezin. Eli vind het heerlijk om lekker wild en luidruchtig met haar te doen, en Nita blijkt geen schrik meer van hem te hebben, er wordt hier wat afgegibberd en gegild.

Nu genieten we nog na van de dag met een glaasje wijn en ….stilte. Slaap lekker!
Gert, Greet, Eli, Nita en Bonnie

• 16 Juni 2014 - 21:00

Riet En Co:

Hallo jullie 5-jes! Wat leuk om telkens jullie nieuwe avonturen te lezen!!! Jammer dat er al zoveel regen gevallen is... Maar het is dan wel dubbel genieten van de mooie dagen... Welk safariparkje was dat ? aquila?
    Hier hebben we al een beetje kopzorgen gehad ivm het reizen met kinderen naar ZA... Er is blijkbaar een nieuwe wet van kracht die zegt dat je het origineel geboortecertificaat moet mee hebben als je naar ZA reist.... Dit is voor veel adoptieouders een probleem! We hebben al heel wat heen en weer gemaild en gebeld naar FIAC en naar de Zuid-Afrikaanse ambassade... Nog steeds zonder duidelijk antwoord! Ze hebben ook al Tilda gecontacteerd... Hebben jullie hier iets van opgevangen?
    In ieder geval moeten jullie je hier niets van aantrekken en vooral genieten!!! Geniet vanavond nog van jullie glaasje wijn en van de stilte... En morgen weer vol geweld genieten van jullie schatten!
    Groetjes!

• 16 Juni 2014 - 22:24

Annick, Nick En Eline:

Hallo iedereen,

Elke avond vraagt ons Eline: " Mama gaan we nog eens naar dat baby'tje kijken in Afrika?" En ook vandaag heb ik haar gelukkig kunnen maken met een heel verslag uit Zuid-Afrika en geweldige foto's van jullie gezinnetje! We genieten er telkens met volle teugen van.

Tot binnenkort!
    Annick en Co.!

• 16 Juni 2014 - 23:29

Leen:

Jammer van de regen en de frisse temperaturen natuurlijk, maar het lijkt jullie avontuur niet te stoppen. Super! De safari klinkt ook waanzinnig. Rust nog maar goed uit en droom zacht! Liefs uit Sydney, x

• 17 Juni 2014 - 10:40

Bompa:

Met jullie verslag is het ahw mogelijk jullie avonturen op de voet te volgen. Super! Ik kan mee genieten van het plezier dat jullie allemaal genieten...Dank daarvoor. Tot later. Bompa