We leven nog…allemaal - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Gertengreet - WaarBenJij.nu We leven nog…allemaal - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Gertengreet - WaarBenJij.nu

We leven nog…allemaal

Door: Gert en Greet

13 Juni 2014 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Hey Iedereen,

Hopelijk alles goed daar…met ons gaat het prima. We hebben een paar zonnige dagen achter de rug…volgens de Zuid-Afrikanen nog steeds freezing cold. En inderdaad 's nachts, 's morgens vroeg en 's avonds zodra de zon onder is koelt het snel af…maar overdag rond de 15 graden, soms iets meer en in het zonnetje is het na de middag best aangenaam. In een korte broek rondlopen is hier momenteel enkel iets voor toeristen…toen we woensdag op check-up moesten bij de dokter met Nita zaten zowel de dokter als haar secretaresse met een dikke jas, sjaal en handschoenen zonder vingers te werken…en heel de tijd te klagen hoe koud het wel was…
De voorbije dagen dus wat 'buitenactiviteiten' gedaan….dinsdag naar Kirstenbosch Botanical Garden, woensdag het Norsaproject bezocht, gisteren Bonnie gedropt aan de Ferry voor Robbeneiland en dan via het Belgisch Consulaat (jaja, het paspoort voor Nita is 'on the way') naar de Waterfront. Er is over al deze zaken veel te vertellen, dat zullen we later zeker uitgebreid doen. We hebben ook een paar keer met Bert, Yannick en Oliver afgesproken.

Om het even over Norsa te hebben: het project dat we (samen met andere adoptieouders) ook met de vzw Samen-projecten voor kinderen in Zuid-Afrika vanuit België ondersteunen. Zij willen 'in the townships' kinderen van de meest kwetsbare gezinnen (ge moet ergens beginnen !) ondersteunen om hun schoolcarrière vol te houden en een diploma te behalen om zo de 'circle of poverty' te doorbreken. Dat is natuurlijk makkelijker gezegd dan gedaan en vraagt een aanpak op verschillende 'fronten' tegelijk. We hebben opnieuw (maar deze keer was het nog pakkender dan 4 jaar geleden) met onze eigen ogen gezien hoe groot de noden zijn, maar eveneens hoe dit soort projecten het verschil kunnen maken. Greet en ik zijn meer dan ooit overtuigd van het nut van dit initiatief….zij die willen kunnen we er later alles over vertellen.

Met Nita gaat het prima…ze heeft wat problemen om haar slijmpjes op te hoesten dus we aerosolen vrolijk verder en proberen haar te leren hoesten…verder geraakt ze meer en meer op haar gemak en wordt het zo stilaan duidelijk dat ze gerust haar mannetje kan staan…ze doet niet liever dan 'dada' gaan en zit heel de tijd te kraaien in de auto. Ze stapt ook al flink en dat gaat verrassend snel en vlot ook op oneffen terrein…en eten kan ze als de beste.

Zo, ik ga jullie nu laten….tot gauw
Dikke kussen voor iedereen en in bijlage nog een paar foto's
Gert en Greet

• 13 Juni 2014 - 21:44

Tante Hilde:

hallo,

jullie stralen allemaal en het is al duidelijk te zien dat Nita meer op haar gemak is bij jullie.
    Hopelijk wordt het weer iets beter en hebben jullie nog een fijne zonnige,warme tijd met zijn allen ginder

• 14 Juni 2014 - 10:04

Bompa:

Dag jullie allemaal ( grootben klei en heel klein)
    Bedankt voor het uitgebreid verslag over de laatste dagen . Het is duidelijk dat er geen tijd is voor verveling. Hier is er wat mij betreft geen bijzondere dingen te vertellen. Dat het wereldkampioenschap zowat het eerste en bijzondere nieuws is zal u wel niet verbazen. Ik geloof niet dat daarvoor ginder ver ook zoveel over gebabbeld (..en gezeverd wordt..) als hier.
    Intussen loopt de tijd en kijk ik aluit naar jullie verhalen eenmaal terug in Belgie .Nog veel aangename ..en liefst zonnige dagen. Bompa

• 14 Juni 2014 - 12:08

Dag iedereen in l'Afrique,

We genieten hier van jullie avontuur. 't Is echt plezant om te lezen. De foto's zijn super. Keep 'em coming!

• 14 Juni 2014 - 12:08

• 14 Juni 2014 - 12:09

• 14 Juni 2014 - 12:09

• 14 Juni 2014 - 14:23

Cecile :

heel blij dat alles goed gaat. Mooie foto's met lachende Nita en Greet!
    dank en stel het verder goed,
    liefs, Cecile

• 14 Juni 2014 - 15:41

Marlies:

Hoi Greet, Gert, Eli en Nita.

Het is echt fijn om jullie verhaal te kunnen volgen. Blij dat het allemaal vlot loopt. Prachtige foto's, heerlijk om jullie allen zo te zien stralen. Nog aanvullend en zeker niet onbelangrijk, jullie project NORSA is om fier op te zijn...
    We gaan jullie morgen missen bij de bijeenkomst van de familie hier thuis maar jullie avontuur nu is 't aller-aller-belangrijkste!!

Liefs.
    Klaas, Otto-Jan, Tom en Marlies

• 16 Juni 2014 - 03:23

Leen:

Het begint er op te lijken alsof Nita er altijd al is bijgeweest - super! Geniet nog verder van elkaar en jullie vakantie. Tot gauw! x ps - Emily heeft al enkele kleedjes opzij gelegd om aan Nita te geven ;-)

• 16 Juni 2014 - 15:31

Tine:

Hej,
    Na een paar dagen zonder Boliviaanse
    Wifi is het super om jullie avonturen en fotos te zien.
    Zo pakkend! Nog veel plezier ginder en we kijken er naar uit om
    Nita te ontmoeten op de Aussie BBQ in casa Van Gaelen!