Jaja, in Afrika schijnt de zon…efkens - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Gertengreet - WaarBenJij.nu Jaja, in Afrika schijnt de zon…efkens - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Gertengreet - WaarBenJij.nu

Jaja, in Afrika schijnt de zon…efkens

Door: Gert en Greet

07 Juni 2014 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Hey iedereen….
Gisteren was het internet kapot in ons guesthouse, vandaar even radiostilte. Om Nita wat rust te gunnen zijn Bonnie, Eli en ik (Gert) naar de Waterfront afgezakt. We hebben daar even rondgewandeld en iets gegeten om vervolgens met een slapende Eli op mijn arm de Tafelberg te bestijgen….met de kabelbaan uiteraard….;-). Terecht een van de 7 nieuwe Wereldwonderen van de natuur.
Vandaag was het stralend weer toen we opstonden en alles inpakten om naar Mooi Bly te vertrekken….'t is weer eens wat anders inpakken met 2 kinderen in de buurt.
Uiteindelijk afscheid genomen van Marie en Loevensteyn…dat het binnenkort zonder haar zal moeten stellen. Na 18 jaar het guesthouse te hebben opengehouden, gaan zij en haar man binnenkort 'met pensioen', zo'n 350 kilometer van Kaapstad. Nita was haar laatste adoptiekindje…
Tegen de middag aangekomen in Mooi Bly (Paarl). Het was een leuk weerzien. Nadat we onze spullen hadden uitgepakt zijn Bonnie, Eli en ik (Gert) inkopen gaan doen om de ijskast te vullen. Greet en Nita zijn thuisgebleven zodat onze Afrikaanse prinses nog wat verder op haar gemak kon komen…en er is zeker evolutie merkbaar…haar bronchitis lijkt nu echt wel overwonnen, alleen nog veel snottebellen. Verder lijkt ze meer en meer op haar gemak te komen en uit haar schelp te komen…ze kan alleszins al goed laten zien wat ze niet wil. Ze begint ook te eten…traag maar zeker komt het allemaal wel goed. Ook Eli is bijzonder flink geweest, hij is heel lief voor zijn nieuwe zus en gedraagt zich als een echte grote broer.

Morgen voorspellen ze regen, we gaan dus maar een binnenactiviteit verzinnen…
Tot gauw
Gert, Greet, Eli, Nita en Bonnie

Leen:

Natuurlijk komt het allemaal wel dik in orde! Super dat Eli zo'n flinke grote broer is. Hopelijk keert het weer gauw. Dikke knuffel voor iedereen vanop de boerderij in Sydney (ons mama kent die wel),xxx

• 08 Juni 2014 - 13:06

Ellen De Buysscher:

Hallo daar beneden ,
    Vanop mijn terrasje een berichtje , hier is het erg warm ;
    Als jullie terugkomen is het hier volop zomer en dat is zo'n leuke periode met zo 2 uppies .
    Zo fijn om een verslagje van jullie te lezen .
    Dat van die mevrouw die op pensioen gaat moet je me eens uitleggen al je terugbent , haar laatste adoptiekindje ?
    Wat fijn dat Nita 'bijtrekt' , ik zit heel de tijd te bedenken wat er allemaal in dat kleine kopje moet omgaan nu . Maar als ze al kan aangeven wat ze niet wil is ze al goed bezig in het leven hé ???!! ( daar kunnen veel volwassenen dan eens iets van leren :-)
    Veel liefs en groetjes vanuit Lint .
    Ik kijk weer uit naar een volgend verslagje en ga nu even naar de nieuwe foto's kijken , dat houd ik altijd voor het laatst .
    Toedeloe

• 08 Juni 2014 - 22:28

Niek Erik Eliah Jozua:

Wij verbleven ook telkens in Loevenstein, de eerste week met Eliah en vier jaar later de eerste week met Jozua. Vreemd dat Marie daar nu niet meer gaat zijn. Weeral een hoofdstuk afgesloten uit het adoptieverhaal van onze jongens. Ze zal Nita en Eli vast hard verwend hebben, als Nita haar laastste adoptiegastkindje is.
    Groeten ook aan de Mooi Blyers van ons !
    Enne, dat lijkt helemaal goed te komen met Nita, wat ziet ze er al flink uit ! x

• 09 Juni 2014 - 11:15

Cecile :

Het is zo fijn om jullie verslagjes te lezen en te horen dat Nita stilletjes aan went aan het nieuwe gezin.
    Dikke proficiat ook aan Eli, de flinke grote broer! Dat is zeker een hele hulp in het aanpassingsproces voor Nita en voor jullie allemaal. Hopelijk krijgen we binnen enkele dagen of weken een foto te zien van Nita met een even stralende lach als die van haar broer!
    Rustige vakantie toegewenst daar in Mooi Bly,
    Cecile

• 09 Juni 2014 - 14:42

Arlette Roodhooft:

Zolang naar uitgekeken en eindelijk is het zover!
    Van harte proficiat met de gezinsuitbreiding! Hopelijk wennen jullie snel aan mekaar!
    Blij te lezen dat Eli lief is voor zijn zusje!
    Nog veel plezier in het mooie Zuid-Afrika!
    Dikke kusjes,
    tante Letje & nonkel Paul

• 14 Juni 2014 - 21:11

Dirk&Nadine:

Fijn dat alles goed gaat, geniet ervan en wij wachten op jullie en Nita!x